BMW Concept X6


BMW'nin yeni segmentlerdeki yenilikçilik ve gelişime olan tutkusu dinamik dört tekerlekten çekişli Concept X6 Sportif Aktivite Coupé ile yine gözler önünde.

BMW sportif aktivite aracı konseptini 1999 yıında X5 ile yarattı ve bu başarısına sonraki modelleri ile devam etti. 2003 yılında X3 geldi ve bugün BMW en sportif ve en dinamik bir X modelini tanıtıyor.

BMW yaratıcılığını kullanarak Sports Activity Vehicles (SAV) araç sınıfını BMW Concept X6 ile genişletiyor. Konsept çalışması onun karakter ve gövde açısından diğer başarılı SAV modellerinden ne kadar farklı olduğunu ortaya koyuyor. BMW Concept X6, tüm X modelleri içinde en sportif olanıdır.

BMW X modelinin baskın beden dili, sportiflik ve zarafetlikten hiç taviz verilmeden geliştirildi. Dört kapısı ve dinamik akan Coupé tavan çizgisi ile yüksek göğüs çizgisi, merkezi bir optik ağırlık noktası ve gösterişli tekerlek yuvaları birleşmekte.

Özellikle göze çarpanlar, konveks ile konkav arasında gidip gelen baskın ve kuvvetli yüzeyler, kapıların altında delikli alimünyum basamaklarla bombeli yan marşpiyeler. BMW ActiveHybrid ile BMW, BMW EfficientDynamicsTM stratejisinin başka bir yapı taşını tanıtmakta ve BMW Concept X6 ActiveHybrid ile hiç taviz verilmeden geliştirilmiş etkili tahrik sistemlerini sunmaktadır.

Yanma motoru, saf yanma motoru tahrikli benzer araçlara oranla yüzde 20 oranında tüketimi düşüren iki güçlü elektromotorla kombine durumdadır. Elektromotorların sadece aracın durduğu noktadan kuvvetli bir biçimde hızlanması için çok çaba harcadığı şehiriçi trafiğinde değil, yüksek hızlarda da BMW ActiveHybrid, Two-Mod aktif mekanizması sayesinde belirgin ölçüde tüketim ve emisyon düşüşü sağlamaktadır.

Tahrik ve yürüyen aksam sistemi Dynamic Performance Control dünya çapında başka bir yenilik olarak göze çarpıyor. BMW'nin xDrive ile bağlantılı akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi, her sürüş koşulunda kusursuz bir denge sağlıyor. Bu özellik hem sürüş dinamizmi hem de güvenlik açısından fayda sağlamaktadır. Tahrik torkunun her zaman bir hedefi vardır ve ihtiyaç anında farklı kapsamlarla bile arka aksın iki tekerleğine dağıtılır, üstelik hem çekiş hem de itiş sırasında.

Kaynak