Alfa Romeo Brera


Tasarım dendiğinde akla gelen ilk marka “İtalya” oluyor. Gerçekten de İtalya, tasarım alanında kendini, temelleri sağlam bir marka haline getirmiş durumda. Bu kaide, söz konusu otomobiller olduğunda da değişmiyor. Spor otomobilleriyle de ünlü olan İtalyanlar, en önemli kozları olan tasarımı da sonuna kadar kullanmaktalar. Alfa Romeo’da bu anlamda bir istisna değil. Markanın en dikkat çekici modeli Brera, bu haftaki sürüş izlenimi konuğumuz. Yüzü 159 modeline benzese de arka tarafıyla hiçbir Alfa’da olmayan bir görsel ziyafet sunuyor.

SÜPERSPORLARI ANDIRIYOR

Bazı otomobiller vardır performansını, sade tasarımıyla gizlerler. Brera, işte bu konuda oldukça başarısız. Süperspor otomobilleri andıran bu Alfa, adeta performansının ötesinde tasarlanmış. Dikkat çekici tasarım, trafikte gözlerin üzerinize çevrilmesine ve herkesin, aracı daha rahat görebilmek için, size yol vermesine neden oluyor. Özellikle arkadaki 4 egzoz çıkışı ve yuvarlak tasarım, muhteşem motor sesiyle bir bütünlük içer isinde Yüksek hızlarda bile sabit kullanımda sessiz kalabilen Brera, gaza basıldığında V6 ile V8 arası son derece sportif sesler çıkarıyor. Biri dizel olmak üzere toplam üç motor seçeneğiyle pazarda yerini alan Brera’nın en makul seçeneğini 2.2 litrelik JTS modeli. Bu model, yeterli performans ve iyi denebilecek fiyatıyla iddialı. 185 beygir güç ve 230 nm tork üreten bu motor, alt devirlere yayılmış tork bandıyla ara hızlanmalarda da yeterli performansı sunuyor.

DONANIM VE OPSİYONDA ZENGİN

Aracın 1470 kg ağırlığı hesaba katılırsa, 0-100 km\s hızlanmasını 8.6 saniyede tamamlayan ve zorlanmadan maksimum sürati olan 222 km\s’ye ulaşabilen Brera için iyi bir performans sunuyor denebilir. 6 ileri manuel şanzımanın net vites geçişleri ve tepkileri iyi olan direksiyon sistemi de başarılı. Yalnız aracın dikkatsiz kullanımlarda biraz fazla yakıt tükettiğini de belirtelim. Fren performansı ise son derece başarılı. Son derece konforlu yolculuklara imkan veren süspansiyon sistemi, aracın yol tutuş performansını da üst seviyede tutuyor. Arka koltuk sırasının küçük tasarlanmış olması kullanışlılığını azaltsa da 300 litrelik bagaj hacmi yeterli denebilir. Yaklaşık 60 bin euro ödenerek sahip olunabilen Brera 2.2 JTS, Alman rakiplerine ciddi bir rakip konumunda. Sürücü ve yolcu ön, yan ve diz hava yastıkları, perde hava yastıkları, ABS+EBD, Elektronik stabilite programı, patinaj önleme sistemi, Hillholder, yol bilgisayarı, çift bölgeli otomatik klima, Bi-Xenon farlar, park sensörü, yangın önleme sistemi, soğutmalı eşya gözü, titanyum görünümlü konsol ve yükseklik ayarlı koltuklar gibi standart donanımları bulunan Brera, ayrıca çok zengin bir opsiyon listesine de sahip.