Prius Station Wagon


Toyota küresel bazda yıllık 1 milyon adet hibrid otomobil satmayı planlıyor. Son derece etkileyici Prius Sedan’dan sonra station wagon versiyonun da ürün gamına eklenmesi Toyota’nın hedeflerini gerçekleştirme yolunda önemli bir katkı sağlayacak.
Bu yıl Toyota ve Lexus 450.000 adet hibrid araç satmayı planlıyor ki bu geçen yıl satılan 312.519 adete göre yüzde 50 artış demek. Hibrid araç satışlarının dörtte üçü sadece Prius satışlarından oluşuyor.
Hedef Pazar öncelikle şimdiki Prius Sedan modelini yakından tanıyan ve düşük yakıt tüketimi dolayısıyla tercih eden kurye, ulaştırma ve taksiciler olacak.
Station Wagon daha büyük ve geniş yükleme kapasitesi ile hibrid araçların ticari pazarda daha da fazla yer almasına yardımcı olacak.
Gelecek nesil Prius şimdiki modelden daha geniş ve arka taraftaki üç kişilik oturma alanıyla daha büyük bir iç hacme sahip olacak. Taksiciler tarafından çok beğenileceği tahmin edilen yeni nesil Prius doğal olarak bireysel tüketicilerin ilgisini de çekecek ve SW versiyonu ile bu ilgi daha da artacak.
Gelecek nesil Toyota Prius’un Japonya pazarına girişi 2009 yazını bulacak, bu tarihten kısa bir süre sonra da Avrupa ve Amerika pazarlarında olacak. Station Wagon versiyonun pazara ulaşma tarihi ise 2011.